2014. október 15., szerda

Párizs

Már nagyon rég szerettem volna eljutni Párizsba és most egy mininyaralás keetében vgre megvalósult. Jó időben lefoglaltuk a vonatjegyet, ugyanis Londonból Párizs belvárosa csak 2,5 óra, így a 2 retúr Eurostar jegy csak £134-ba került. Hétfőn reggel mentünk, pénteken éjjel jöttünk vissza. Az Ibis Budget-ben foglaltunk szállást a Booking.com-on keresztül. Mivel nem volt nagy költségvetésünk így most ez is megtette. A szállás közel volt 2 metróállomáshoz is, mindkettő 10 perc sétatávolságra, az egyiktől viszont busz is ment ami a szálloda mellett rakott le. A szállásról annyit, h a legtöbb recepciós nem beszél angolul, és igaz, h október van és odakint 9 fok, de fűtés akkor sincs, mert ez még nem a téli időszak. Noha a foglalásnál benne volt, h van fűtés.

Mikor hétfőn megérkeztünk megkerestük a szállodát, lepakoltuk a cuccainkat, kicsit ledőltünk, majd úgy 1 óra múlva induétunk várost nézni. Természetesen szakadt az eső, finoman szólva is sz*rrááztunk, még megvacsiztunk, legalább fel is melegedtünk kicsit, aztán irány vissza a szállásra pihenni. Megpróbáltuk bekapcsolni a fűtést. Nem sikerült, pedig nem egy nagy cucc, egy gomb volt a fűtőtesten valamint egy szabályozó minimum és maximum felirattal. Szóltunk a recepción, h nincs fűtés, oké, fel fogják hívni a technikust. Aztán egyszer csak lett fűtés. Kb 20 percre, majd abbahagyta. Gondoltuk ennyi, biztos érzékeli, h befűtötte a szobát. Később emgint bekapcsolt egy kicsit, aztán annyi. Reggel felkeltünk, elindultunk. Találtunk egy cuki pékséget a sarkon. Heh, nesze neked Ibis a 6.50 eur reggeliért fejenként. Átlag 9 eur-ból ketten jóllaktunk a pékségből. 

Este ismét vissza a hotelbe, megint nincs fűtés. Lementem, de a recepciós kapásból azt mondta, h nincs, mert ez nem a téli szezon. Na mondom ez így nem oké, tegnap volt. Hitetlenkedett, majd közölte, h az ő műszakja éppen véget ér, de hagy üzenetet az éjszakásnak és amjd ő intézkedik. OKé, 1 óra múlva visszamentem, mondom neki, h tudtak-e vmit kezdeni a problémánkkal. Srác csak nézett rám, h milyen probléma. Oké, elmondtam neki is mi a baj. nem értette. 

Cinka: No heating in our room. 
Recepciós: No eating?
Cinka: No HEATING.
Recepciós: I don't understand. 
Cinka: There's no warm temperature in the room.
Recepciós: No computer?
Cinka: ( ezen a ponton már fogtam a fejem ) 
So you don't speak English?
Recepciós: I speak little English. 
Cinka: Well, I don't think it's enough for a receptionist. 
( és itt sarkonfordultam és visszamentem a szobánkba )

Szóval aznap este nem volt fűtésünk. Másnap reggel indulásnál még letámadtunk egy újabb recepcióst ( jesszusom hányan vannak még??? ) aki végre rendesen beszélt angolul és elmagyarázta, h hát izé ien, nincs fűtés, csak a téli időszakban, az a hétfői csak vmi próba lehetett. 
Mondjuk amilyen kb mindenre felkészült ember vagyok, milyen jó, h vittem magammal az itthoni pihi-puhi plédemet. Íg én pléd + takaró kombinációval aludtam míg párom persze csak egy szál alsógatyában egy pokróccal is elvolt. ( Jól van na, fázós vagyok. )

Párizs egyébként szép, mármint a belváros, de mivel az építészete eléggé hasonló mint Magyarországé, így az nekem nem volt újdonság. Amúgy meg mindenhol kosz van és pisiszag, a mozgólépcsőt csak hírből ismerik szinte cska az újabb állomásokon. Volt egy megálló ahol közöltem, h ide többet nem jövök, mert azt hittem Rapunzel tornyába megyünk fel a csigalépcsőkön. A kiírások is elég hiányosak, vagy szimplán csak rosszak. Pl: átszálltunk volna az egyik állomáson a 4-es metróra. Majd mikor leszálltunk, nagy X-el át van húzva, h az itt most nem fog menni. Ok, megvártuk a köv metrót, majd átszállunk egy másik vonalra később, erre a metrón arra az állomásra csak a 7-es van áthúzva és kiírva, h arra nem lehet. De sokszor a nyílakat nem tudják jó irányba igazítani. Nem egyszer volt, h előre mutattt közben meg jobbra vagy balra le kellett fordulni. 
A szállással is volt ugyebár egy kis próbléma, mondjuk legalább tiszta volt, de semmi pakolós hely, a bőröndöt kerülgettük és tologattuk ide-oda, valamint a környék sem a legjobb. Első nap pl rögtön egy román bolhapiacba futottunk bele és amúgy is tipikus benefiten élők környékére hajazott a dolog. Úgy látszik észak ott sem a legjobb hely, legközelebb majd délre megyünk. ( mr ha mégegyszer beteszem a lábam Párizsba )

Amire nincs kifogásom az a kaja. Cuki ksi helyekre ültünk be ( csak oda ahol angol étlap is volt, csak, h tudjuk mit rendelünk, mert az én franciatudásom kb 3 szóból áll: jó napot, viszlát, köszönöm ) Ugyan találkoztunk kedves, cuki emberekkel is a többségre nálam illett a sztereotípía miszerint a franciák bunkók. Neked mennek, szinte fellöknek, de elnézést nem kérnek, sőt még te tehetsz róla. 

Úgyhogy nekem Párizsból egyelőre enyni elég volt. Ha lesz hozzá elég energiám akkor holnap jövök a Disneyland beszámolóval. 















































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése