2018. szeptember 10., hétfő

Sao Miguel, Azori-szigetek

Az egész úgy indult, hogy a harmincadik szülinapomon cape verde-re mentünk. Következő évben pedig a Kanári-szigetekre. Aztán elkezdtem nézelődni, hogy mi van még a "környéken", mert mindkét nyaralás nagyon jó volt és rátaláltam még egy kis szigetcsoportra. Az elsőként kiguglizott képek alapján nagyon megtetszett, kérdeztem Frankyt mi lenne ha jövőre oda mennénk, azt mondta oké. Nem kellett nagyon győzködni. :D

Ezzel a képpel szerelmbe estem és megszállott voltam, hogy nekünk ide el kell jutni.

És egy évvel később eljutottunk. . .

Hetente 1 közvetlen járat van londonból, az viszont egy picit most drága lett volna, így inkább Lisszaboni átszállással mentünk. Kicsivel éjfél után landoltunk, átvettük az előre lefoglalt autót, ugyanis másképp nme igazán bejrható a sziget, a tömegközlekedés minimális.

Nem volt az az autó amit lefoglaltunk, azt mondták adnak egy nagyobbat és másnap kihozzák nekünk a szállásra amit eredetileg foglaltunk. Úgyhogy gyakorlatilag egy 9 személyes kisbusszal indultunk el hajnalban megkeresni az apartmant. :D

A szállásadónk nagyon jófej volt, ott várt minket a kulcsokkal, gyorsan körbevezetett és azt mondta ha bármi kell csak szóljunk nyugodtan. Ottlétünk alatt többször is írt, h minden rendben van-e.

Gyorsan kipakoltam a bőröndökből, tus és be is zuhantunk az ágyba.
Másnap reggel a megbeszélt időpontban hozták hűséges utitársunkat, az új autót, majd elindultunk felfedezni a szigetet.Otthon még indulás előtt gyűjtöttünk némi infot a helyről és csoportokba rendeztem mi kb hol található, h ne cikk-cakkban közlekedjünk, így időt spórolva.

Nagyon szép hely, szerencsére még nem hemzseg a turistáktól. Ami rögtön feltűnt, hogy mennyire tiszta a sziget. erre fel is hívják az odalátogatók figyelmét. Nagyon figyelnek a környezetre.
Cuki csendes kis utcák, szerpentin és és végeláthatatlan zöld mindenfelé. Mindenhol kiépített kilátó parkolókkal ami nagyban megkönnyíti a turisták életét. Egy hét szinte kevés is rá. Még biztos mi is visszatérünk majd egy másik szgetére is, mert maradt bőven látnivaló.

Mint említettem mindenképp autóbérlést javaslok. Mi az Ilha Verde-nél béreltünk, minden rendben volt velük, leszámítva, h ha éjfél után veszed át az autót az extra £25 out of hours díj, illetve ha 5:30 előtt adod le, ugyanez a helyzet. Szóval extra £50-al lehet számolni, de még így is olcsóbb mint 2 embernek megvenni a drágább repjegyet oda-vissza. Mi kb 1 tank benzint használtunk el, és teli tankkal kell visszaadni, szóval arra is még £60-£70.
Az árak egyébként hasonlóak mint Londonban. Ami a kaját illeti nem voltunk oda érte, kb olyan mintha mindent agyonöntenének egy nagy adag olivaolajjal és fokhagymával.

Ami nagyon szimpatikus volt, hogy mindenhol még a legutolsó kis faluszéli kávézóban is beszéltek angolul.

Odafele 1 óránk volt az átszállásra, minden simán ment, visszafele már nem annyira. Az Ilha Verde-nek nem volt kitáblázva hol lehet leadni az autót, így volt egy kis keringés. Aztán persze sor a papíroknál.
Míg heathrow-n nekünk kellett kinyomtatni a bőröndre is a papírt addig itt azt a személyzet csinálta, ráadásul franky anyukája személyivel utazott amit nem tudott értelmezni a masina, így a boarding pass-t sem tudtam kinyomtatni neki. Összesen 3 sor volt a reggeli géphez, ami kicist kevésnek tnt. Így is kivettek minket, hogy mehetünk előre, különben lekéssük. Igenám, de a security-nél meg nem mehettünk előre, szval így is majdnem lekéstük. A fene se gondolta volna, h egy ilyen pici reptéren ekkora forgalom lesz reggel, szóval mindenképp menjetek ki korán ha még az autót is le kell adnotok.

Jah, a LEGNAGYOBB lehúzás a reptéren amit még Ferihegyen sem tapasztaltam, hogy ha le akarod mérni a bőröndödet ahhoz kiraktak egy gépet  és 1 euro-ba kerül darabonként. Ráadásul nem is működik rendesen, nálunk lazán tévedett 2 kilót. Frankyé könnyebb volt az enyém meg nehezebb.

Lisszabon-ban 2 óránk volt átszállásra, úgyhogy beugrottam a Victoria's Secret-be vettem egy parfümöt illetve a helyi kajáldákban elvertük a maradék eurót. :D

Csodálatos nyaralás volt és még mindenképp megnézzük a többi szigetet is.

Hűséges társunk Uzi

Lagoa das Sete Cidades

Jardim Botanico Jose do Canto
Botanikus kert, kb 2 órát rá lehet szánni, 4 Eur belépő

Jardim do Palacio de Sant'Ana
tőzsdeként működő épület, nem látogatható, csak a kertje, 4 Eur belépő

Odavagyok a régi házakért, ajtókért, itt pedig volt belőlük bőven, legszívesebben az összeset fotóztam volna.

Lagoa do Canario

Miradouro da Boca do Inferno

Salto do Cabrito
ha valaki autóval próbálna meg lejutni, NE TEGYE!!!
Iszonyat meredek szerpentin. Szállj ki, gyalogolj le!

Parque Terra Nostra
hotel és botanikus kert, bárkinek látogatható, 8 Eur belépő
36-38 fokos termálvíz
ajánlott olyan fördőruhát vinni amit nem sajnálunk, mert a víz foltot hagy a világos darabokon

Furnas
3-4 Eur belépő

Készül a vulkánpörkölt

Furnas Lake

Chapel of Our Lady of Victories

Termas da Ferraria
meredek szerpentinen vezet le az út, csak bátrak vezessenek

Our Lady of Peace Chapel

Pinapples A Arruda
anansz ültetvény, érdekes volt látni, hogy nőnek és milyen sokáig tart.
Különböző stációkon mennek keresztül az ültetéstől, a füstölésen át az újraültetésig