2021. február 20., szombat

Képmutatás & oltás

 Kezd egy kicsit ( nagyon ) elegem lenni az emberekből. Persze nem segít, h a covid is csak a legrosszabbat hozta elő a nagytöbbségből. 

Az csak egy dolog, h nem értem a kormány mit mivel és mi a terve, de nagyon nem így kellett volna kezelni. Én egyetértek azzal ahogy Ausztrália és New-Zealand kezelte a dolgokat. Itt is azt kellett volna, h oké, akkor 2 hét átmeneti időszak, aztán se ki se be senki csak ha emergency. Amikor aki leszáll a gépről 2 hét karantén szállodában aztán lehet menni. 

Ehelyett jött a tier 3, ahol azért még lehetett mászkálni és szerencsére a gym is nyitva volt ( az egyetlen menedékem ), majd jött az addig nem is létező tier 4 ami gyakorlatilag egyenlő volt a lockdown-al, majd megérkezett a következő lockdown. Szerencsére nem nagyon kezdtek el megint felvásárolni dolgokat, de pl nálunk megint megváltoztatták a nyitvatartást ami persze csak összezavarta a vásárlóinkat. Eredetileg H-P 09:00-20:30, szombat 09:00-18:00, vasárnap 10:00-16:00, ebből lett a H-P 10:00-19:00, Szo-V maradt, majd egy hétre H-P 09:00-19:00 a hétvége ugyanaz, és most visszaálltunk az eredetire. Az csak egy dolog, h ugyanúgy semmi nincs nyitva, tehát szem tök felesleges, de konkrétan senki nem tud ezekről a változásokról, egyszer csak úgy lesznek. Ehhez még jön az, h a rövidített nyitjatartáshoz megvágták az óráinkat, nem oszthattunk be annyi embert dolgozni mint eddig, pedig ugyanannyi vevőnk volt csak rövidebb nyitvatartási alatt. Na mindegy. Én csak ne szóljak bele, mert nem értek hozzá. 

Ami a képmutatást illeti ... az egyik itteni barátnőmet megkérdeztem van-e kedve elmenni a kutyákkal sétálni, mert szem az enyém is már baromira unja ugyanazt a 3 - 4 útvonalat. Igaz, nekem vonatra kellett szállnom hozzá és 20 percet utazni, de nekik van kocsi. Azt mondta nem jön, mert megnézte és ez messze van, inkább megvárják a lockdown végét és majd akkor. Ez ugyanaz az illető aki felkapta a családját és hazarepült Magyarországra mikor azt mondták ne utazzon senki és persze otthon nem volt karanténban, itt pedig ugyan 10 napig igen, de az olyan karantén, h azért vásárolni kimehettek és kutyát sétáltatni is.  LOL.

Oltás pedig . . . én értem, h először az idősek és betegek kapják, ezzel egyet is értek. De nem értem miért nem veszik figyelembe, h aki pl lassan egy éve otthonról dolgozik mégis őt hívják be először. Egyik ismerősöm epilepsziás, tavaly április óta otthonról dolgozik, már megkapta. Másik ugyan 50 év fölötti, szintén otthonról dolgozik, megkapta. Az persze lényegtelen, h még nyáron hazament és otthonról utazgatott Horvátországba, meg a Balatonra és mot is folyamatosan utazik országon belül day trjpekre , de erről ugye ők nem tudnak. Hogy mi mikor fogjuk megkapni Frankyvel aki szintén nap mint nap vonaton dolgozik én pedig ugye kereskedelemben és egy napra sem zártunk be, az jó kérdés. Félreértés ne essék, nem azt kívánom, h ne kapják meg, csak sztem baromira nem fair a sorrend amit felállítottak. És qurvára idegesít mikor én próbálok betartani mindent, az egyetlen törvényszegésem a mai 20 percre lévő erdei séta volt, napi 8 órában maszkban dolgozom, nem megyek boltba csak nézelődni, de mivel 35 éves vagyok és nincs betegségem akkor így jártam, majd amikor talán nyár végén engem is behívnak. Azért remélem a nászutat nem kell elhalasztani miatta. 2.5 éve sehol nem voltunk leszámítva 3 napot Magyarországon egy temetés miatt. 


1 megjegyzés:

  1. Nem tudom, hany kilo vagy, de 40-es BMI felett veszelyeztetettnek szamitasz, es jar az oltas. Hivd fel a GP-t, kerdezz ra.

    VálaszTörlés