2016. május 27., péntek

Elizabeth Tower Tour

Egyszer volt, hol nem volt . . . még valamikor tavaly egy ismerősünk megosztotta FB-on, hogy fel lehet menni a Big Ben -be.
UK lakosnak kell lenni és a helyi MP-nél kell jelentkezni. Gondoltam miért ne, ez mégsem egy tipikus turista látványosság. Mármint belülről. A túra amúgy is ingyenes, nem mintha nem fizettem volna ki érte még akár £40-ot is.

Írtam is a képviselőnek, válaszul kaptam egy e-mailt némi kitöltendő papírral, amit visszaküldtem , majd az a válasz fogadott, hogy oké, van némi várakozás, valszeg szeptemberben lesz szabad hely. Mindez tavasszal. Oké. Majd el is felejtettem az egészet, míg nem kaptam egy mailt, hogy megüresedett egy hely májusra. Februárban. :) rendben, örültünk neki, ismét papír kitöltés, aztán kaptunk egy csomagot is amiben leírják, hogy hova kell menni, milyen cipő javasolt ( lehetőleg a magassarkú topánkákat hagyjuk otthon ) ugyanis 334 lépcsőn keresztül vezet az út a torony tetejére.

Egy kicsit tartottam tőle, hiszen nem kicsit vagyok túlsúlyos és néha még előjön belőlem a tipikus otthoni paranoia mint: hogy fognak rám nézni ha meg kell állnom pihenni ... stb. De szerencsére ez hamar elmúlt mikor megláttam a társaságot akik velünk egy csoportba kerültek, volt még pár ember aki nálam is nagyobb volt és ők is megálltak pihenni, amúgy meg nem mindegy? A lényeg, hogy megcsináljam. És megcisnáltam :)
Szerencsére azért nem egyhuzamban kell lenyomni azt a 334 lépcsőt, 3x megálltunk és beavattak minket a torony történetébe. kedvenc részem mikor az óriás óralapok mögött voltunk, illetve a tetején a harangoknál.

Az egyetlen hátránya a dolognak ( az elég hosszú várakozási időn kívül ), hogy nem lehet fényképezni. De mindegy, ott voltunk, megmásztuk, nem mindennapi élményben volt részünk.

Még a túra előtti héten megkért párom, hogy nézzek egy éttermet a környéken, mert valószínűleg megéhezünk a sok lépcsőzéstől és azt a sok elégetett kalóriát pótolni kell majd :) Így is tettem, 2 helyre szűkült le a kör a végén pedig a Planet Hollywood étterem győzött. Először még Izraelben láttam az éttermet mikor 16 éves voltam és azóta vhol ott bújkált bennem, h egyszer ki kéne próbálni és ez most sikerült :)

Elég sötét a hely belül és meglepően nagy és hangos, de hangulatos. Már itthon kinéztük a menün mit ennénk és az étel megütötte a mércét. A kiszolgálás gyors volt, kedves, az étel pedig finom. Én pork ribs mellett döntöttem káposztasalátával és sültkrumplival, párom pedig természetesen steak-et evett. A végén pedig beneveztünk egy desszertre is ( Chocolate Brownie Super Sundae - served in a giant martini glass ) ami kicsit meglepett minket, mert oké, hogy share volt, de lehet több főre tervezték mint 2, de azért elbántunk vele :D

Aznapra már rendesen elfáradtunk így csak hazamentünk és kidőltünk.

Egy nagyon jól sikerült szabadnap volt :)

Már várom a következőt, párom szülinapjára már kinéztem az éttermet és sztem nagyon fog neki tetszeni. ( húúúúúúús minden mennyiségben :D )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése