2014. június 20., péntek

Derékfájás & NHS

Nemrég elkezdtük bepakolni az új boltot ahol ideiglenesen leszünk július végéig. Már hétfőn fájdogált a derekam, ez szerda estére odáig fajult, h mikor levittem a kutyát konkrétan összeestem a fájdalomtól egyik pillanatról a másikra. Egyik kezemben a kutya póráza, a másikkal pedig a kerítésben kapaszkodtam ami szerencsére mellettem volt. 10 perc sírdogálás és guggolás után sikerült felállni, elemntünk párom elé, majd cirka 35 perc alatt haza is értünk az egyébként 10 perc helyett. Lefeküdtem és kb többet fel sem álltam. Minden egyes mozdulat fájt ( amire még a köhögésem is rátett egy lapáttal ), megfordulni sem tudtam az ágyban. Másnap reggel megpróbáltam felkellni, nem jött össze, összeestem a földön és kuporotam egy darabig az oldalamon. Majd nagy nehezen visszamásztam az ágyra kínok között.

Felhívtuk az NHS ( itteni SZTK ) emergency számát ( 111 ) ahol feltettek egy csomó kérdést és közölték, h menjek be egy walk in centerbe. ( oké, cska épp most mondtam, h nem tudok megmozdulni, járni még wc sem menni egyedül. Oké, akkor szedjek fájdalomcsillapítót, és 24 órán belül kontaktáljak a háziorvosommal, ők szólnak nekik és gyorsba adnak egy időpontot.

Letettem, majd felhívtam a házidokit, ott is csomó kérdés, elmondtam mi a probléma. Szerintük szedjek fájdalomcsillapítót és mozogjak. ( ennyire nem értik, h NEM TUDOK MEGMOZDULNI??? felülni sem tudtam egyedül és 3 perc után vissza kellett feküdnöm ) Majd hívjam őket ha nem javulok.

Töménytelen mennyiségű fájdalomcsillapítóval sikerült 3 napa alatt felállnom és egyedül közlekednem, de 15 percnél több nem ment. Megint felhívtam az 111-et, oké, adnak időpontot a kórházi ügyeletre, menjek be. 40 perc buszozás, 15 perc séta és már ott is voltam. A doki megkért, h csináljak pár "tornagyakorlatot" ( hajoljak ide-oda, érintsem meg a lábujjaimat . . .) aham . . . látja, itt fáj a jobb oldalon . . . aha, hát nem , mert a balon, de mindegy. Oké, szedjek fájdalomcsillapítót, majd elmúlik.
BAMMEG!!! ENNYI??? Érdemes volt ezért elbuszozni, majd hazafele ugyanez.

3x600 mg ibuprofen, 3x 200 mg paraceamol. Persze, h aludtam napközben is. :) Szerencsére elmúlt, csak 3 napot estem ki melóból, mert 2-n eleve szabad voltam, de már nagyon vágytam vissza munkába. Azért 5 nap fekvés és sorozatnézés kicsit letompított ( arról nem is beszélve, h a köv fizumon majd mennyire érzem ezt meg ).

Míg rosszul voltam átmentem a kisszobába, mert ott kényelmes az ágy. Visszaköltöztem a közösbe :) megint kezd fájni, igaz most menzesz miatt ( és persze kéne egy új matrac ).

2 megjegyzés:

  1. Remélem most már nem fog fájni és minden rendben lesz. Most nekünk is a legjobb program az NHS-be rohangálás. Páromnak két hónapja fáj a veséje, a legtöbben azt gondolták vesekő. Voltunk ügyeleten, kijött a mentő, hetente járt párom háziorvoshoz, több mint egy hónapja nem tudott bemenni dolgozni. Ma végre bejutottunk az urológiára és az ultrahangra, sőt múlt héten már röntgen is volt. A vizsgálatsorozat után azt mondták nem látnak semmit, nem tudják mi baja Norbinak, úgyhogy 4-5 hét múlva kap CT-re időpontot. Addig fájdalomcsillapítozza magát mint eddig.....
    Úgyhogy no komment :S Jah, és persze a Paracetamol az ember legjobb barátja Angliában :D

    Kitartás, és remélem nem jön vissza a fájdalmad. Amúgy mindenképp szerezzetek be egy jó matracot. Mi a miénket 3 éve vettük, kb. 200 fontért de nagyon kényelmes. Megérte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jobbulást párodnak! Hihetetlen ez az NHS. Tényleg az van, h örülsz ha nem rosszabul sétálsz ki tőlük mint ahogy bementél.

      Néztünk matracot is, de először új ruhásszekrény kellett. A matrac majd a köv nagyberuházás lesz. Ikea-ban £200 és nagyon kényelmesnek tűnik.

      Törlés