2017. május 7., vasárnap

Párizs 2.0

Párom rokonai érkeztek Colorado-ból, hogy a tavaszi szünetet Párizsban töltsék és kérdezték tudnának-e vkivel találkozni a családból. Mi voltunk a legközelebb és szabadségunk is volt még, illetve át tudtuk rendezni a napjainkat úgy, h megoldható legyen, úgyhogy 3 napot ott töltöttünk.
Szerda reggel indult a vonat 7:01-kor St Pancras vasútállomásról. 2 busszal kis is értünk, kb 5 perc alatt átmentünk a sbiztonsági ellenőrzésen, aztán mentünk is vmi reggelit keresni.
Csak 2.5 óra az út, hihetetlen sebességgel megy a vonat, ami halk és kényelmes, ráadásul a belvárosban Gare Du Nord állomáson tesz le.
A Mercure Hotel Bibliothéque-ben szálltunk meg, mert közel volt Nancyékhez és mellesleg minden máshoz is. Nagyon jó volt a közlekedés szempontjából, és amúgy is. Szép tágas szoba, finom reggeli, a fürdőkád pedig csak kellemes extra. Még jó, hogy vittem Lush-t. :D

Volt pár hely amit szerettem volna megnézni, így érkezés után gyakorlatilag csak ledobtuk a csomagjainkat és indultunk is.
Első utunk a BHV La Niche kutyusboltba vezetett aminek nagyon cuki szobrai állnak a bejrat mellett. Sajnos fényképezni nem lehetett, habár a termékek nagyon tetszettek, mindent elég drágának találtam és a kaja és nasiválaszték eleég gyatra volt. 
Utána egy másik kutyusboltba mentünk ( az előbbitől kb 3 perc sétára ), ez a Moustaches volt, ahol már sokkal kedvesebbek voltak az eladók és fényképezni is lehetett. Külön extra , hogy volt az üzletben kutya akit kellően megszeretgettünk. Ez szintén drága volt és ugyanazokat az eledeleket lehetett megtalálni mint a másikban, de itt volt egy egész jónak tűnő hermetikusan zárt csomagolású konzervszerűség ami gyakorlatilag csak hús volt, úgyhogy be is szereztem egyet anya kutyusának, egyet pedig barátnőim macskáinak, némi játékkal természetesen.
Miután náluk végeztünk és fájó szívvel, de elbúcsúztunk a kuttytól, indultunk a Sephora-ba. Sajnos nálunk nincs és volt mattra száradó rúzs 8 liquid lipstick ) amit cska ott lehet venni. Persze online is, de ha nem szeretném látatlanban megvenni akkor be kell mennem a boltba és kipróbálni. Gyönyörű, nagy üzlet és sztem pár £100-ot simán el tudnék költeni pár óra alatt, de erre most nem volt lehetőségem, viszont páromtól kaptam 2 rúzst, úgyhogy madarat lehetett volna fogatni velem. Imádom őket. Az egyik a Too Faced Melted Matt Liquid Lipstick ( Queen B színben ) , a másik pedig szintén Too Faced Longwear Lipstick ( Sugar színben ). Eredetileg Huda Beauty Liquid Lipstick került volna a kosárba, a videók alapjén nagyon jónak tűnt, élőben már kevésbé. A színeknek köze nem volt a videókban mutatott színekhez képest, így már nem volt annyira bizalomgerjesztő. Kisebb keresgélés után a Too Faced nyert.

Ugrás az estére.
Megbeszéltük nancyékkel, h a hotelben találkozunk velük. Ez nem jött össze. Kiderüt, h ők beültek kávézni, mert eleredt az eső, aztán nem tudták melyik hotel, mert ők kettőt találtak, így végül visszamentek a szállásukra. A telefonszám amit megadtak nem működött, így az elején emaileket küldtek. No comment.
Lényeg, h megtaláltuk egymást és beültünk egy hangulatos kis étterembe vacsorázni. Én kacsát rendeltem és isteni volt.

Másnap reggel a Luxemburg kertbe mentünk, majd pici pihi után az Eiffel-toronyba is felmentünk, este pedig vacsi a Cave La Bourgogne étteremben. Az eddigi összes párizsi tartózkodásunk alatt itt ettem a legfinomabbat.Vacsora után elbúcsúztunk és mi még beültünk egy kis desszertre vhova.

Harmadik nap reggel a Louvre-nál találkoztunk, kicist körbenéztünk, aztán elbúcsúztunk, mert ők még mentek egy másik múzeumba is, mi pedig még maradtunk volna egy kicsit. Úgyhogy visszamentünk megnézni az iszlám művészetet és a 17. századi Észak-Európai festményeket. Láttuk a Mona Lisa-t is, de inkább csak a csordát ami előtte felgyülemlett mint magát a képet. Én ugyan előretolakodtam, de élvezhetetlen volt. Kitalálhatnának vmi jobb rendszert is. Na mindegy. A múzeum után még volt egy csomó időnk így ellátogattunk a közeli Parc Monceau-ba ami sztem csodálatos. Ugyan ici-pici, de nagyon szép. Aztán beszereztük az ajándékokat a "gyerekeknek" aka kollegáknak, felvettük a bőröndöt, bevásároltunk a sarki pékségben és irány a vasútállomás. Este 11 körül értünk haza. Gyorsan kipkaoltam a bőröndöt, majd tus és alvás, mert másnap mentem dolgozni.

Összeségében szép volt, jó volt, élveztem, de elég nagy rohanás volt ez a 3 nap. Viszont annak ellenére, h Párizs büdös, koszos és az emberek elég nagy százaléka bunkó, valszeg még visszamegyünk, mert a város gyünyürű és jó a kaja. :D




























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése